loading...

دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / صنعت امنیت

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

بازدید : 218
شنبه 8 آذر 1399 زمان : 11:12

درست هدایت کردن URLهای سایت، یکی از روش‌های مهمی است که به کمک آن می‌توانید مهاجرت سایت را به آرامی انجام دهید، اما برای انجام صحیح این کار، فرآیندهای واضحی برای ریدایرکت سایت وجود دارد. در برنامه تخته سفید روز جمعه این هفته، کَمرون جِنکیس قوانین ریدایرکت برای مهاجرت سایت را نقض می‌کند تا اطمینان حاصل کند که URLهای سایت شما برای موفقیت تنظیم شده‌اند.

ما به شما کمک می‌کنیم تمامی صفحات هدفمند سایتتان را به خوبی مدیریت کنید. برای این منظور به دپارتمان سئو نوین مارکتینگ تماس حاصل فرمایید.

سلام دوستان. به برنامه تخته سفید روز جمعه‌ این هفته خوش آمدید. اسم من کَمرون جنکیس است و در شرکت Moz فعالیت می‌کنم. موضوعی که امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد ریدایرکت و تاثیر آن‌ بر ایجاد یا شکستن مسیر مهاجرت سایت است. مهاجرت سایت، با توجه به محتوای شما می‌تواند معانی متعددی داشته باشد.

مهاجرت؟

تمایل دارم تا قبل از بیان کردن برخی از راهنمایی‌های لازم به منظور اجتناب از انجام خطاهای ریدایرکت، خیلی سریع به توضیح صحبت‌های قبل بپردازم. زمانی که من در مورد مهاجرت صحبت می‌کنم، من از تجربه‌ این فعالیت‌های اولیه صحبت می‌کنم.

CMS در حال حرکت / فرمت URL

یکی از مثال‌های مهاجرت که ممکن است به آن اشاره کنم، این است که ممکن است ما یک مشتری داشته باشیم و آن‌ها قبلاً از یک CMS استفاده می‌کردند که شامل یک حالت پیش‌فرض از فرمت URL دارای مشکل بوده است. گمان می‌کنم تقریباً ماه آپریل سال ۲۰۱۸ بود و یک پُست وجود داشت. و سپس ما در حال تغییر CMS هستیم. ما دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به نحوه ایجاد صفحات، ساختار URLها هستیم و بنابراین ما قصد داریم تا آن را به یک پُست یا چیزی شبیه آن انتقال دهیم. در این صورت، بسیاری از URLها در حالت متغیر و ریدایرکت قرار می‌گیرند زیرا ما در حال تغییر ساختار آن URLها هستیم.

«کلید واژه» نامگذاری کنوانسیون

یکی دیگر از نمونه‌ها این است که گاهی اوقات بعضی از مشتریان با یک نوع URLتاریخی یا کلمات کلیدی به سراغ ما می‌آیند و ما می‌خواهیم که آن را تغییر دهیم تا تمیزتر باشند، تا جایی که ممکن است کوتاه‌تر شوند و در کل آن‌ها را خواناتر کنیم.

یک مثال از آن ممکن است آن مشتری باشد که از URLهایی مانند best-plumber-dallas استفاده می‌کرد، و ما قصد داشتیم تا آن را به چیزی تمیزتر، طبیعی‌تر و با کلمات کلیدی کمتر تبدیل کنیم، چیزی مانند plumbers یا مواردی شبیه آن. تا بتواند یک مثال از هزاران URLهایی باشد که در حال حرکت هستند، اگر ما در حال کنترل یک سایت کامل هستیم و به نوعی قصد داریم تا با آن‌ها کار کنیم.

تعمیرات اساسی

مثال دیگر مربوط به زمانی است که ما یک تعمیر محتوای کامل انجام می‌دهیم. ممکن است مشتری به سراغ ما بیاید و بگوید: «سلام، ما مدت زمانی طولانی است که مشغول نوشتن محتوا و وبلاگ‌نویسی هستیم و هنوز به ترافیک و رتبه‌بندی مورد نظرمان دست نیافتیم. آیا شما می‌توانید یک حسابرسی کامل از تمام محتوای سایت ما انجام دهید؟» چیزی که معمولاً ما با آن مواجه می‌شویم این است که شما تقریباً هزار صفحه مطلب دارید ولی ۴ مطلب در اصل رتبه‌بندی شده است.

پس صرفاً هزاران صفحه حشو وجود دارد که بی‌ارزش هستند و اگر با یکدیگر بودند با ارزش‌تر بودند، صفحاتی که واقعاً هدف خاصی ندارند و ما فقط می‌خواهیم که آن‌ها از بین بروند. بنابراین، اینجا هم مثال دیگری است که ما URLها را با یکدیگر ادغام می‌کنیم، صفحات را تغییر می‌دهیم و بعضی از آن‌ها را کاملاً حذف می‌کنیم. این حالت هم یکی دیگر از مثال‌های مهاجرت برای ریدایرکت سایت است که به آن اشاره کردیم.

آیا ما تمام این مسائل را نمی‌دانستیم؟ چرا، ولی…

این دقیقاً همان موضوعی است که هنگام بحث در مورد مهاجرت به آن اشاره دارم. اما قبل از شروع، من به نوعی می‌خواستم به این واقعیت بپردازم که مثلاً ما از قبل این موضوعات را نمی‌دانستیم؟ منظور من این است که من در مورد سئو صحبت می‌کنم. همگی می‌دانیم یا حداقل باید می‌دانستیم که ریدایرکت چقدر اهمیت دارد. اگر ریدایرکت وجود نداشته باشد، راهی برای دنبال کردن این موضوع وجود ندارد تا به گوگل بگویید که صفحه خود را به کجا منتقل کرده‌اید.

برای کاربران این امر بسیار نا امید کننده است که بر روی لینکی کلیک کنند که دیگر فعال نیست و آن‌ها را به مقصد نهایی مورد نظرشان نمی‌رساند. ما می‌دانیم که این مساله مهم است و آگاه هستیم که چه تاثیری نیز دارد. این کار ارزش لینک را در ریدایرکت می‌رساند. از این امر اطمینان حاصل می‌کند که مردم ناامید نشوند. این امر کمک می‌کند تا صفحات صحیح نمایش داده شوند، همه‌ این موارد. بنابراین ما تمامی این موارد را می‌دانیم. اما اگر شما هم شبیه من هستید، شما هم در این شرایط قرار گرفته‌اید که تمام روز مشغول تعمیر کردن خطای ۴۰۴ بودید تا ضرر از دست دادن ترافیک را درست کنید یا هرچیزی که بعد از مهاجرت اتفاق می‌افتد، یا مشغول تعمیر خطای ۳۰۱ بودید که قبلاً درست شده بودند ولی باز هم ظاهر می‌شوند.

حتی با وجود این که اهمیت ریدایرکت را می‌دانیم، باز هم اشتباهات اتفاق می‌افتند. بنابراین من می‌خواهم تا در مورد دلیل آن صحبت کنم.

مالکیت نامشخص

مالکیت نامشخص چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد، به ویژه اگر شما در تیم برنده هستید، یا یک تیم کوچک و شاید شما غالباً با این مسائل درگیر نیستید تا یک روند مشخص برای آن‌ داشته باشید. من در شرایطی بوده‌ام که تصور می‌کردم تکنولوژی این موضوع را حل می‌کند و تکنولوژی هم فکر می‌کرد که مدیر مجموعه این موضوع را حل می‌کند.

همگی ما به حالتی انگشت اشاره را به سمت دیگری می‌گیریم و هیچ‌کس مسئولیت را قبول نمی‌کند و ناگهان همه چیز به هم می‌ریزد زیرا هیچ‌کس نمی‌داند که مسئولیت این کار با چه کسی است. بنابراین، فقط مطمئن شوید که یک نفر را برای انجام این کار در نظر می‌گیرید و هم شما و هم دیگران می‌دانند که یک نفر این مسئولیت را به عهده گرفته است.

آخرین مهلت

موضوع دیگر در مهاجرت، بحث مهلت‌ها است. ضرب‌الاجل‌ها و مدت‌ زمان‌های مشخص شده‌ داخلی و خارجی بر روی این موضوع تاثیر می‌گذارد. یک موضوعی که من مکرراً با آن روبرو می‌شوم این است که مشتری اظهار می‌دارد: «ما باید حتماً تا یکشنبه هفته آینده این پروژه را تمام کنیم زیرا یک ابتکار و نوآوری دیگر در راه داریم. ما تبلیغات تلویزیونی انجام می‌دهیم و دامنه ما قرار است در تبلیغات تلویزیونی قرار بگیرد. بنابراین می‌خواهم که این موضوعات تا قبل از این که تبلیغات ظاهر شوند، به پایان رسیده باشند.

بنابراین این نوع مهلت‌های خارجی می‌تواند بر سرعت کار ما تأثیر بگذارد. در بیشتر مواقع این امر نادیده گرفته می‌شود زیرا معمولاً زیاد به چشم نمی‌آید. اگر شما اهمیت ریدایرکت را نمی‌دانید، شما ممکن است چیزهایی مانند محتوا را کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که تمامی کلیدها به خوبی کار می‌کنند و قالب کار خوب به نظر می‌رسد و چیزهای قابل مشاهده‌ این چنینی را بررسی کنید. مردم هرگز ریدایرکت را در نظر نمی‌گیرند، این یک خیال باطل است. بعداً به سراغ این موضوع می‌رویم. متاسفانه، اگر شخصی که مسئولیت این کار را به عهده دارد، از اهمیت این کار آگاه نباشد، ممکن است که موضوع ریدایرکت هم به همان دسته مسائل بی‌ارزش بپیوندد.

موضوع دیگر در بحث مهلت‌ها، موضوع مهلت‌های داخلی است. بعضی اوقات ممکن است که یک مهلت مشخص برای یک بازی سه ماهه یا یک بازی ماهانه داشته باشید. ما مجبور می‌شویم که تمام پروژه‌های خود را تا این تاریخ مشخص تمام کنیم. برای مهلت‌ها هم همین شرایط برقرار است. متاسفانه موضوع ریدایرکت چیزی است که در این مسائل نادیده گرفته می‌شود.

افراد غیر آشنا به سئو، مسئولیت ریدایرکت را به عهده بگیرند

یکی دیگر از عواملی که باعث به وجود آمدن خطاهای مهاجرت سایت و خطای ۴۰۴ بعد از جابه‌جایی می‌شود این است که افراد غیر آشنا به سئو و بهینه سازی سایت این شرایط را کنترل کنند. در این شرایط هم احتیاجی نیست که حتماً فقط متخصص حرفه‌ای سئو باشید تا بتوانید این شرایط را کنترل کنید. همه چیز به CMS و مقدار پیچیدگی مسیر شما برای رسیدن به تغییر جهت است. اگر در بعضی از شرایط این کار ساده است، اگر CMS شما به راحتی ریدایرکت می‌دهد، می‌توان با آن مانند ورودی یک داده جدید رفتار کرد، و می‌توان حتی این کار را به شخصی محول کرد که از اهمیت انجام این کار یا تغییر صحیح آن یا تغییر جهت دادن آن به یک مسیر صحیح آگاهی ندارد.

قوانین ریدایرکت برای مهاجرت سایت

تمامی مباحثی که ذکر کردم، شرایطی بودند که خودم با آن‌ها مواجه شده بودم. بنابراین، حالا که متوجه شدید منظور من از مهاجرت چیست و چرا گاهی اوقات اتفاق می‌افتد، در ادامه من قوانینی را وضع خواهم کرد که از خطاهای مهاجرت سایت به دلیل ریدایرکت اشتباه جلوگیری خواهد کرد.

۱. یک به یک ریدایرکت ایجاد کنید

قانون شماره یک، همیشه یک به یک ریدایرکت ایجاد کنید. این مساله بسیار مهم است. چیزی که من گاهی اوقات با آن مواجه می‌شوم این است که، خدای من، اگر من فقط از یک کارت استفاده کنم و تمام این صفحات را به صفحه‌ اصلی سایت یا صفحه‌ی اصلی وبلاگ یا چیزی شبیه آن هدایت کنم، در زمان خیلی صرفه‌جویی کرده‌ام. اما آن چه که به گوگل گفته می‌شود این است که صفحه‌ A به صفحه B منتقل شده است، در حالی که موضوع این نیست. شما تمام این صفحات را به صفحه اصلی منتقل نمی‌کنید. آن‌ها در اصل به آنجا انتقال داده نشده‌اند. پس این کار در اصل یک ریدایرکت نامناسب است و گوگل هم می‌گوید که، من فکر می‌کنم که آن‌ها اساساً با این صفحات مانند خطای ۴۰۴ رفتار کرده‌اند. آن‌ها حتی به حساب هم نمی‌آیند. پس مطمئن شوید که این کار را انجام نمی‌دهید. مطمئن شوید که همیشه URL را به مکان جدید خودش انتقال می‌دهید، تک به تک برای تمامی URLهایی که آن‌ها را جابه‌جا می‌کنید.

۲. مراقب زنجیرهای ریدایرکت باشید

قانون دوم این که مراقب زنجیرها باشید. من تصور می‌کنم که گوگل حرفی عجیب و غریب و خاص می‌زند، مانند این که مراقب زنجیرهای ریدایرکت باشید، سه، نه بیشتر از پنج. فقط تلاش کنید تا تعداد را تا جایی که می‌توانید محدود کنید. منظور من از زنجیر این است که شما URL A را دارید و سپس آن را به B منتقل می‌کنید، و سپس تصمیم می‌گیرید که آن را به مکان سوم انتقال دهید. به جای انجام این کار و استفاده از واسطه‌ها، از A به B و C، اگر می‌توانید این مسیر را کوتاه کنید. مستقیم از منبع به مقصد حرکت کنید، از A به C .

۳. برای مهاجرت ها مراقب حلقه‌ها باشید

قانون سوم این است که مراقب حلقه‌ها باشید. به همین ترتیب می‌توان از موقعیت A به آدرس B و سپس به یک نسخه دیگر C و در نهایت به همان A ریدایرکت داد. چیزی که اتفاق می‌افتد این است که انگار دُم خود را دنبال می‌کند. این مشکل هرگز برطرف نخواهد شد، بنابراین شما آن را در یک حلقه جابه‌جا می‌کنید. پس مراقب مسائل این چنینی باشید. از نظر من، یک راه برای بررسی کردن این موارد استفاده از ابزاری حرفه‌ای و عالی مانند Screaming Frog است که زنجیره ریدایرکت را گزارش می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید بسنجید که آیا در هنگام ریدایرکت، با هیچ کدام از این مسائل روبرو شده‌اید یا خیر.

۴. استراتژیک ۴۰۴

قانون شماره چهار برای مهاجرت سایت، استراتژیک ۴۰۴. حضور ۴۰۴ به تنهایی در سایت شما، به رتبه‌بندی سایت شما آسیبی نمی‌رساند. این اخطار باعث می‌شود تا صفحه‌هایی که رتبه‌بندی شده بودند و ترافیک سایت شما را به وجود می‌آوردند، از بین بروند و همین امر باعث ایجاد مشکل می‌شود. بدیهی است که اگر یک صفحه اخطار ۴۰۴ را نمایش دهد، اگر آن را به یک مکان جدید منتقل نکنید، به تدریج گوگل آن را از فهرست حذف خواهد کرد. اگر آن صفحه رتبه‌بندی خیلی خوبی داشته باشد، اگر ترافیک زیادی را به سایت شما هدایت می‌کرد، در این صورت دیگر آن مزایا را نخواهید داشت. حتی اگر لینک‌های دیگری هم به آن صفحه متصل شده بود، شما دیگر از آن بک‌لینک‌ها نمی‌توانید استفاده کنید.

بنابراین اگر شما ۴۰۴ را انجام می‌دهید، فقط آن را به صورت استراتژیک انجام دهید. شما می‌توانید اجازه دهید که صفحات از بین بروند. مانند این موارد، شاید شما فقط یک صفحه را حذف کنید و هیچ مکان جدیدی نداشته باشد، هیچ جای مناسبی برای ریدایرکت وجود نداشته باشد. این موضوع مشکلی ندارد. فقط آگاه باشید که در این حالت شما تمام مزایایی که آن URL برای سایت شما به ارمغان می‌آورد را از دست می‌دهید.

۵. اولویت‌بندی URLهای «ارزشمند از نظر سئو»

قانون شماره پنج، URLهای «ارزشمند از نظر سئو» را اولویت‌بندی کنید، و من این کار را انجام می‌دهم زیرا ترجیح می‌دهم تا هر چیزی که در حال حرکت است را هدایت کنم، هر چیزی را که در حالت قانونی در حال حرکت است.

اما به دلیل محدودیت زمان و مسائلی مانند آن، زمانی که به اصل ماجرا فکر می‌کنیم، تصور می‌کنم بسیار مهم است که حداقل با مهمترین و با ارزش‌ترین URLهای خود شروع کنید. بنابراین، آن‌ها URLهایی هستند که رتبه‌ خیلی خوبی را دارند، حجم ترافیک خوبی را برای سایت شما به دنبال می‌آورند، URLهایی که شما به آن‌ها لینک داده‌اید. بنابراین، آن‌ها URLهای ارزشمندی از نظر سئو هستند، اگر شما محدودیت زمان دارید و قبل از این که پروژه شما اجرا شود نمی‌توانید تمامی ریدایرکتی خود را انجام دهید، حداقل مهم‌ترین و ضروری‌ترین URLها را اول از همه مرتب سازی کنید.

دوباره، بدیهی است، ایده‌آل نیست، من به این موضوع فکر نمی‌کنم که هرچیزی را پس از راه‌اندازی ذخیره کنم. واضح است، من فکر می‌کنم بهتر است که آن‌ها را تا زمانی که پخش می‌شوند، تنظیم کنیم. اما اگر موضوع فقط این نیست و شما عجله دارید و باید سریع اجرا کنید، حداقل آن URLهایی که از نظر سئو مهم هستند را تنظیم کرده‌اید.

۶. برای مهاجرت ها راه‌های دیگری امتحان کنید!

قانون شماره شش، فقط برای خاتمه دادن، امتحان کنید. من فکر می‌کنم که نظارت بر این موارد بسیار مهم است، زیرا شما ممکن است فکر کنید که همه چیز را به درستی تنظیم کرده‌اید، اما شاید در بعضی از ساختارها اشتباهاتی وجود داشته باشد، یا شاید اشتباهی بعضی از صفحات را به مکان اشتباهی ریدایرکت داده باشید. آزمایش کردن این موارد بسیار مهم است. بنابراین، کاری که می‌توانید انجام دهید، سایت: domain.com است و فقط بر روی تمام نتایج کلیک کنید و بررسی کنید که آیا هیچ کدام از این تغییر جهت‌ها به مکان اشتباهی هدایت شده‌اند یا خیر، شاید شامل خطای ۴۰۴ باشند.

فقط مطمئن شوید که تمام URLهایی که فهرست شده‌اند، همگی به مقصد جدید مناسبی هدایت شده‌اند. فکر می‌کنم که برنامه Site Crawl ماز، برای امتحان کردن هدف‌های جدید بسیار مفید است. کاری که این برنامه انجام می‌دهد، اگر یک دامنه یا یک URL را در Moz Pro تنطیم کرده‌اید، آن را هر هفته بررسی می‌کند و اگر تمایل دارید می‌توانید از یک برنامه دیگر هم استفاده کنید.

اما این برنامه سایت شما برای اخطارهای این مدلی بررسی می‌کند، مانند ۴۰۴. بنابراین اگر مسائلی این چنینی وجود داشته باشد، خطاهایی مانند ۴۰۰ یا ۵۰۰، Site Crawl آن را شناسایی می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد. اگر شما دامنه‌ای را که در یک کمپین بر روی آن کار می‌کنید، در برنامه Moz Pro مدیریت نمی‌کنید، خزیدن بر روی تقاضا نیز وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید این برنامه را بر روی هر دامنه‌ای که فعالیت می‌کنید، نصب کنید تا بتوانید مسائل این چنینی را امتحان کنید.

روش‌های دیگری نیز برای امتحان کردن و پیدا کردن اشتباهات وجود دارد. ولی مهم‌ترین مساله این است که به یاد داشته باشید که این کار را حتماً انجام دهید، فقط به این منظور که آن‌ها را آزمایش کنید و مطمئن شوید که بعد از راه‌اندازی شدن حتماً به درستی کار می‌کنند. من همیشه بلافاصله بعد از راه‌اندازی و چند روز بعد از آن، این کار را انجام می‌دهم تا زمانی که مطمئن شوم که همه چیز به درستی و آرامی در حال فعالیت است.

مواردی که ذکر کردم همگی پیشنهادات من بودند، همگی قوانینی بودند که می‌توانید در صورت نیاز، هر زمان که لازم شد از آن‌ها استفاده کنید. خوشحال می‌شوم اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید.

منبع:

درست هدایت کردن URLهای سایت، یکی از روش‌های مهمی است که به کمک آن می‌توانید مهاجرت سایت را به آرامی انجام دهید، اما برای انجام صحیح این کار، فرآیندهای واضحی برای ریدایرکت سایت وجود دارد. در برنامه تخته سفید روز جمعه این هفته، کَمرون جِنکیس قوانین ریدایرکت برای مهاجرت سایت را نقض می‌کند تا اطمینان حاصل کند که URLهای سایت شما برای موفقیت تنظیم شده‌اند.

ما به شما کمک می‌کنیم تمامی صفحات هدفمند سایتتان را به خوبی مدیریت کنید. برای این منظور به دپارتمان سئو نوین مارکتینگ تماس حاصل فرمایید.

سلام دوستان. به برنامه تخته سفید روز جمعه‌ این هفته خوش آمدید. اسم من کَمرون جنکیس است و در شرکت Moz فعالیت می‌کنم. موضوعی که امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد ریدایرکت و تاثیر آن‌ بر ایجاد یا شکستن مسیر مهاجرت سایت است. مهاجرت سایت، با توجه به محتوای شما می‌تواند معانی متعددی داشته باشد.

مهاجرت؟

تمایل دارم تا قبل از بیان کردن برخی از راهنمایی‌های لازم به منظور اجتناب از انجام خطاهای ریدایرکت، خیلی سریع به توضیح صحبت‌های قبل بپردازم. زمانی که من در مورد مهاجرت صحبت می‌کنم، من از تجربه‌ این فعالیت‌های اولیه صحبت می‌کنم.

CMS در حال حرکت / فرمت URL

یکی از مثال‌های مهاجرت که ممکن است به آن اشاره کنم، این است که ممکن است ما یک مشتری داشته باشیم و آن‌ها قبلاً از یک CMS استفاده می‌کردند که شامل یک حالت پیش‌فرض از فرمت URL دارای مشکل بوده است. گمان می‌کنم تقریباً ماه آپریل سال ۲۰۱۸ بود و یک پُست وجود داشت. و سپس ما در حال تغییر CMS هستیم. ما دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به نحوه ایجاد صفحات، ساختار URLها هستیم و بنابراین ما قصد داریم تا آن را به یک پُست یا چیزی شبیه آن انتقال دهیم. در این صورت، بسیاری از URLها در حالت متغیر و ریدایرکت قرار می‌گیرند زیرا ما در حال تغییر ساختار آن URLها هستیم.

«کلید واژه» نامگذاری کنوانسیون

یکی دیگر از نمونه‌ها این است که گاهی اوقات بعضی از مشتریان با یک نوع URLتاریخی یا کلمات کلیدی به سراغ ما می‌آیند و ما می‌خواهیم که آن را تغییر دهیم تا تمیزتر باشند، تا جایی که ممکن است کوتاه‌تر شوند و در کل آن‌ها را خواناتر کنیم.

یک مثال از آن ممکن است آن مشتری باشد که از URLهایی مانند best-plumber-dallas استفاده می‌کرد، و ما قصد داشتیم تا آن را به چیزی تمیزتر، طبیعی‌تر و با کلمات کلیدی کمتر تبدیل کنیم، چیزی مانند plumbers یا مواردی شبیه آن. تا بتواند یک مثال از هزاران URLهایی باشد که در حال حرکت هستند، اگر ما در حال کنترل یک سایت کامل هستیم و به نوعی قصد داریم تا با آن‌ها کار کنیم.

تعمیرات اساسی

مثال دیگر مربوط به زمانی است که ما یک تعمیر محتوای کامل انجام می‌دهیم. ممکن است مشتری به سراغ ما بیاید و بگوید: «سلام، ما مدت زمانی طولانی است که مشغول نوشتن محتوا و وبلاگ‌نویسی هستیم و هنوز به ترافیک و رتبه‌بندی مورد نظرمان دست نیافتیم. آیا شما می‌توانید یک حسابرسی کامل از تمام محتوای سایت ما انجام دهید؟» چیزی که معمولاً ما با آن مواجه می‌شویم این است که شما تقریباً هزار صفحه مطلب دارید ولی ۴ مطلب در اصل رتبه‌بندی شده است.

پس صرفاً هزاران صفحه حشو وجود دارد که بی‌ارزش هستند و اگر با یکدیگر بودند با ارزش‌تر بودند، صفحاتی که واقعاً هدف خاصی ندارند و ما فقط می‌خواهیم که آن‌ها از بین بروند. بنابراین، اینجا هم مثال دیگری است که ما URLها را با یکدیگر ادغام می‌کنیم، صفحات را تغییر می‌دهیم و بعضی از آن‌ها را کاملاً حذف می‌کنیم. این حالت هم یکی دیگر از مثال‌های مهاجرت برای ریدایرکت سایت است که به آن اشاره کردیم.

آیا ما تمام این مسائل را نمی‌دانستیم؟ چرا، ولی…

این دقیقاً همان موضوعی است که هنگام بحث در مورد مهاجرت به آن اشاره دارم. اما قبل از شروع، من به نوعی می‌خواستم به این واقعیت بپردازم که مثلاً ما از قبل این موضوعات را نمی‌دانستیم؟ منظور من این است که من در مورد سئو صحبت می‌کنم. همگی می‌دانیم یا حداقل باید می‌دانستیم که ریدایرکت چقدر اهمیت دارد. اگر ریدایرکت وجود نداشته باشد، راهی برای دنبال کردن این موضوع وجود ندارد تا به گوگل بگویید که صفحه خود را به کجا منتقل کرده‌اید.

برای کاربران این امر بسیار نا امید کننده است که بر روی لینکی کلیک کنند که دیگر فعال نیست و آن‌ها را به مقصد نهایی مورد نظرشان نمی‌رساند. ما می‌دانیم که این مساله مهم است و آگاه هستیم که چه تاثیری نیز دارد. این کار ارزش لینک را در ریدایرکت می‌رساند. از این امر اطمینان حاصل می‌کند که مردم ناامید نشوند. این امر کمک می‌کند تا صفحات صحیح نمایش داده شوند، همه‌ این موارد. بنابراین ما تمامی این موارد را می‌دانیم. اما اگر شما هم شبیه من هستید، شما هم در این شرایط قرار گرفته‌اید که تمام روز مشغول تعمیر کردن خطای ۴۰۴ بودید تا ضرر از دست دادن ترافیک را درست کنید یا هرچیزی که بعد از مهاجرت اتفاق می‌افتد، یا مشغول تعمیر خطای ۳۰۱ بودید که قبلاً درست شده بودند ولی باز هم ظاهر می‌شوند.

حتی با وجود این که اهمیت ریدایرکت را می‌دانیم، باز هم اشتباهات اتفاق می‌افتند. بنابراین من می‌خواهم تا در مورد دلیل آن صحبت کنم.

مالکیت نامشخص

مالکیت نامشخص چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد، به ویژه اگر شما در تیم برنده هستید، یا یک تیم کوچک و شاید شما غالباً با این مسائل درگیر نیستید تا یک روند مشخص برای آن‌ داشته باشید. من در شرایطی بوده‌ام که تصور می‌کردم تکنولوژی این موضوع را حل می‌کند و تکنولوژی هم فکر می‌کرد که مدیر مجموعه این موضوع را حل می‌کند.

همگی ما به حالتی انگشت اشاره را به سمت دیگری می‌گیریم و هیچ‌کس مسئولیت را قبول نمی‌کند و ناگهان همه چیز به هم می‌ریزد زیرا هیچ‌کس نمی‌داند که مسئولیت این کار با چه کسی است. بنابراین، فقط مطمئن شوید که یک نفر را برای انجام این کار در نظر می‌گیرید و هم شما و هم دیگران می‌دانند که یک نفر این مسئولیت را به عهده گرفته است.

آخرین مهلت

موضوع دیگر در مهاجرت، بحث مهلت‌ها است. ضرب‌الاجل‌ها و مدت‌ زمان‌های مشخص شده‌ داخلی و خارجی بر روی این موضوع تاثیر می‌گذارد. یک موضوعی که من مکرراً با آن روبرو می‌شوم این است که مشتری اظهار می‌دارد: «ما باید حتماً تا یکشنبه هفته آینده این پروژه را تمام کنیم زیرا یک ابتکار و نوآوری دیگر در راه داریم. ما تبلیغات تلویزیونی انجام می‌دهیم و دامنه ما قرار است در تبلیغات تلویزیونی قرار بگیرد. بنابراین می‌خواهم که این موضوعات تا قبل از این که تبلیغات ظاهر شوند، به پایان رسیده باشند.

بنابراین این نوع مهلت‌های خارجی می‌تواند بر سرعت کار ما تأثیر بگذارد. در بیشتر مواقع این امر نادیده گرفته می‌شود زیرا معمولاً زیاد به چشم نمی‌آید. اگر شما اهمیت ریدایرکت را نمی‌دانید، شما ممکن است چیزهایی مانند محتوا را کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که تمامی کلیدها به خوبی کار می‌کنند و قالب کار خوب به نظر می‌رسد و چیزهای قابل مشاهده‌ این چنینی را بررسی کنید. مردم هرگز ریدایرکت را در نظر نمی‌گیرند، این یک خیال باطل است. بعداً به سراغ این موضوع می‌رویم. متاسفانه، اگر شخصی که مسئولیت این کار را به عهده دارد، از اهمیت این کار آگاه نباشد، ممکن است که موضوع ریدایرکت هم به همان دسته مسائل بی‌ارزش بپیوندد.

موضوع دیگر در بحث مهلت‌ها، موضوع مهلت‌های داخلی است. بعضی اوقات ممکن است که یک مهلت مشخص برای یک بازی سه ماهه یا یک بازی ماهانه داشته باشید. ما مجبور می‌شویم که تمام پروژه‌های خود را تا این تاریخ مشخص تمام کنیم. برای مهلت‌ها هم همین شرایط برقرار است. متاسفانه موضوع ریدایرکت چیزی است که در این مسائل نادیده گرفته می‌شود.

افراد غیر آشنا به سئو، مسئولیت ریدایرکت را به عهده بگیرند

یکی دیگر از عواملی که باعث به وجود آمدن خطاهای مهاجرت سایت و خطای ۴۰۴ بعد از جابه‌جایی می‌شود این است که افراد غیر آشنا به سئو و بهینه سازی سایت این شرایط را کنترل کنند. در این شرایط هم احتیاجی نیست که حتماً فقط متخصص حرفه‌ای سئو باشید تا بتوانید این شرایط را کنترل کنید. همه چیز به CMS و مقدار پیچیدگی مسیر شما برای رسیدن به تغییر جهت است. اگر در بعضی از شرایط این کار ساده است، اگر CMS شما به راحتی ریدایرکت می‌دهد، می‌توان با آن مانند ورودی یک داده جدید رفتار کرد، و می‌توان حتی این کار را به شخصی محول کرد که از اهمیت انجام این کار یا تغییر صحیح آن یا تغییر جهت دادن آن به یک مسیر صحیح آگاهی ندارد.

قوانین ریدایرکت برای مهاجرت سایت

تمامی مباحثی که ذکر کردم، شرایطی بودند که خودم با آن‌ها مواجه شده بودم. بنابراین، حالا که متوجه شدید منظور من از مهاجرت چیست و چرا گاهی اوقات اتفاق می‌افتد، در ادامه من قوانینی را وضع خواهم کرد که از خطاهای مهاجرت سایت به دلیل ریدایرکت اشتباه جلوگیری خواهد کرد.

۱. یک به یک ریدایرکت ایجاد کنید

قانون شماره یک، همیشه یک به یک ریدایرکت ایجاد کنید. این مساله بسیار مهم است. چیزی که من گاهی اوقات با آن مواجه می‌شوم این است که، خدای من، اگر من فقط از یک کارت استفاده کنم و تمام این صفحات را به صفحه‌ اصلی سایت یا صفحه‌ی اصلی وبلاگ یا چیزی شبیه آن هدایت کنم، در زمان خیلی صرفه‌جویی کرده‌ام. اما آن چه که به گوگل گفته می‌شود این است که صفحه‌ A به صفحه B منتقل شده است، در حالی که موضوع این نیست. شما تمام این صفحات را به صفحه اصلی منتقل نمی‌کنید. آن‌ها در اصل به آنجا انتقال داده نشده‌اند. پس این کار در اصل یک ریدایرکت نامناسب است و گوگل هم می‌گوید که، من فکر می‌کنم که آن‌ها اساساً با این صفحات مانند خطای ۴۰۴ رفتار کرده‌اند. آن‌ها حتی به حساب هم نمی‌آیند. پس مطمئن شوید که این کار را انجام نمی‌دهید. مطمئن شوید که همیشه URL را به مکان جدید خودش انتقال می‌دهید، تک به تک برای تمامی URLهایی که آن‌ها را جابه‌جا می‌کنید.

۲. مراقب زنجیرهای ریدایرکت باشید

قانون دوم این که مراقب زنجیرها باشید. من تصور می‌کنم که گوگل حرفی عجیب و غریب و خاص می‌زند، مانند این که مراقب زنجیرهای ریدایرکت باشید، سه، نه بیشتر از پنج. فقط تلاش کنید تا تعداد را تا جایی که می‌توانید محدود کنید. منظور من از زنجیر این است که شما URL A را دارید و سپس آن را به B منتقل می‌کنید، و سپس تصمیم می‌گیرید که آن را به مکان سوم انتقال دهید. به جای انجام این کار و استفاده از واسطه‌ها، از A به B و C، اگر می‌توانید این مسیر را کوتاه کنید. مستقیم از منبع به مقصد حرکت کنید، از A به C .

۳. برای مهاجرت ها مراقب حلقه‌ها باشید

قانون سوم این است که مراقب حلقه‌ها باشید. به همین ترتیب می‌توان از موقعیت A به آدرس B و سپس به یک نسخه دیگر C و در نهایت به همان A ریدایرکت داد. چیزی که اتفاق می‌افتد این است که انگار دُم خود را دنبال می‌کند. این مشکل هرگز برطرف نخواهد شد، بنابراین شما آن را در یک حلقه جابه‌جا می‌کنید. پس مراقب مسائل این چنینی باشید. از نظر من، یک راه برای بررسی کردن این موارد استفاده از ابزاری حرفه‌ای و عالی مانند Screaming Frog است که زنجیره ریدایرکت را گزارش می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید بسنجید که آیا در هنگام ریدایرکت، با هیچ کدام از این مسائل روبرو شده‌اید یا خیر.

۴. استراتژیک ۴۰۴

قانون شماره چهار برای مهاجرت سایت، استراتژیک ۴۰۴. حضور ۴۰۴ به تنهایی در سایت شما، به رتبه‌بندی سایت شما آسیبی نمی‌رساند. این اخطار باعث می‌شود تا صفحه‌هایی که رتبه‌بندی شده بودند و ترافیک سایت شما را به وجود می‌آوردند، از بین بروند و همین امر باعث ایجاد مشکل می‌شود. بدیهی است که اگر یک صفحه اخطار ۴۰۴ را نمایش دهد، اگر آن را به یک مکان جدید منتقل نکنید، به تدریج گوگل آن را از فهرست حذف خواهد کرد. اگر آن صفحه رتبه‌بندی خیلی خوبی داشته باشد، اگر ترافیک زیادی را به سایت شما هدایت می‌کرد، در این صورت دیگر آن مزایا را نخواهید داشت. حتی اگر لینک‌های دیگری هم به آن صفحه متصل شده بود، شما دیگر از آن بک‌لینک‌ها نمی‌توانید استفاده کنید.

بنابراین اگر شما ۴۰۴ را انجام می‌دهید، فقط آن را به صورت استراتژیک انجام دهید. شما می‌توانید اجازه دهید که صفحات از بین بروند. مانند این موارد، شاید شما فقط یک صفحه را حذف کنید و هیچ مکان جدیدی نداشته باشد، هیچ جای مناسبی برای ریدایرکت وجود نداشته باشد. این موضوع مشکلی ندارد. فقط آگاه باشید که در این حالت شما تمام مزایایی که آن URL برای سایت شما به ارمغان می‌آورد را از دست می‌دهید.

۵. اولویت‌بندی URLهای «ارزشمند از نظر سئو»

قانون شماره پنج، URLهای «ارزشمند از نظر سئو» را اولویت‌بندی کنید، و من این کار را انجام می‌دهم زیرا ترجیح می‌دهم تا هر چیزی که در حال حرکت است را هدایت کنم، هر چیزی را که در حالت قانونی در حال حرکت است.

اما به دلیل محدودیت زمان و مسائلی مانند آن، زمانی که به اصل ماجرا فکر می‌کنیم، تصور می‌کنم بسیار مهم است که حداقل با مهمترین و با ارزش‌ترین URLهای خود شروع کنید. بنابراین، آن‌ها URLهایی هستند که رتبه‌ خیلی خوبی را دارند، حجم ترافیک خوبی را برای سایت شما به دنبال می‌آورند، URLهایی که شما به آن‌ها لینک داده‌اید. بنابراین، آن‌ها URLهای ارزشمندی از نظر سئو هستند، اگر شما محدودیت زمان دارید و قبل از این که پروژه شما اجرا شود نمی‌توانید تمامی ریدایرکتی خود را انجام دهید، حداقل مهم‌ترین و ضروری‌ترین URLها را اول از همه مرتب سازی کنید.

دوباره، بدیهی است، ایده‌آل نیست، من به این موضوع فکر نمی‌کنم که هرچیزی را پس از راه‌اندازی ذخیره کنم. واضح است، من فکر می‌کنم بهتر است که آن‌ها را تا زمانی که پخش می‌شوند، تنظیم کنیم. اما اگر موضوع فقط این نیست و شما عجله دارید و باید سریع اجرا کنید، حداقل آن URLهایی که از نظر سئو مهم هستند را تنظیم کرده‌اید.

۶. برای مهاجرت ها راه‌های دیگری امتحان کنید!

قانون شماره شش، فقط برای خاتمه دادن، امتحان کنید. من فکر می‌کنم که نظارت بر این موارد بسیار مهم است، زیرا شما ممکن است فکر کنید که همه چیز را به درستی تنظیم کرده‌اید، اما شاید در بعضی از ساختارها اشتباهاتی وجود داشته باشد، یا شاید اشتباهی بعضی از صفحات را به مکان اشتباهی ریدایرکت داده باشید. آزمایش کردن این موارد بسیار مهم است. بنابراین، کاری که می‌توانید انجام دهید، سایت: domain.com است و فقط بر روی تمام نتایج کلیک کنید و بررسی کنید که آیا هیچ کدام از این تغییر جهت‌ها به مکان اشتباهی هدایت شده‌اند یا خیر، شاید شامل خطای ۴۰۴ باشند.

فقط مطمئن شوید که تمام URLهایی که فهرست شده‌اند، همگی به مقصد جدید مناسبی هدایت شده‌اند. فکر می‌کنم که برنامه Site Crawl ماز، برای امتحان کردن هدف‌های جدید بسیار مفید است. کاری که این برنامه انجام می‌دهد، اگر یک دامنه یا یک URL را در Moz Pro تنطیم کرده‌اید، آن را هر هفته بررسی می‌کند و اگر تمایل دارید می‌توانید از یک برنامه دیگر هم استفاده کنید.

اما این برنامه سایت شما برای اخطارهای این مدلی بررسی می‌کند، مانند ۴۰۴. بنابراین اگر مسائلی این چنینی وجود داشته باشد، خطاهایی مانند ۴۰۰ یا ۵۰۰، Site Crawl آن را شناسایی می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد. اگر شما دامنه‌ای را که در یک کمپین بر روی آن کار می‌کنید، در برنامه Moz Pro مدیریت نمی‌کنید، خزیدن بر روی تقاضا نیز وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید این برنامه را بر روی هر دامنه‌ای که فعالیت می‌کنید، نصب کنید تا بتوانید مسائل این چنینی را امتحان کنید.

روش‌های دیگری نیز برای امتحان کردن و پیدا کردن اشتباهات وجود دارد. ولی مهم‌ترین مساله این است که به یاد داشته باشید که این کار را حتماً انجام دهید، فقط به این منظور که آن‌ها را آزمایش کنید و مطمئن شوید که بعد از راه‌اندازی شدن حتماً به درستی کار می‌کنند. من همیشه بلافاصله بعد از راه‌اندازی و چند روز بعد از آن، این کار را انجام می‌دهم تا زمانی که مطمئن شوم که همه چیز به درستی و آرامی در حال فعالیت است.

مواردی که ذکر کردم همگی پیشنهادات من بودند، همگی قوانینی بودند که می‌توانید در صورت نیاز، هر زمان که لازم شد از آن‌ها استفاده کنید. خوشحال می‌شوم اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید.

منبع:

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته / هایک ویژن / تی وی تی / دوربین مداربسته هایک ویژن و تی وی تی / تکنولوژی / اخبار تکنولوژی
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 9
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 387
  • بازدید سال : 730
  • بازدید کلی : 7614
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی